Hon rastar sig själv..

Måste ju skriva om vad min häst lyckades med för bravader idag också:

Skulle då ut och gå med Piggy, men helt plötsligt så bara sliter sig Piggy från mig och rusar RÄTT UT i en åker, sen springer hon säkert 300m iväg i fullt sken. Sen vänder hon och springer tillbaka, och som tur va så hade några grannar sett henne och gått ut, så de kunde fånga henne. Jag hade ju sprungit efter henne, men hon är ju ganska så mycket snabbare än mig så jag hade ju halkat långt efter. Men långt om länge kom jag fram och kunde ta henne. Hennes grimskaft hade hon trampat sönder, men pappa hade gått tillbaka till stallet och hämtat hennes träns, så sen ledde jag, totalt urförbannad, hem henne i tränset istället.
Hon som bara ska ut och gå en kvart om dagen sprang alltså runt i fullt sken på en åker, perfeeeeekt ju! Hann tänka tusen tankar innan vi fick fatt i henne igen. Som tur va verkade hon oskadd men spolade ändå benen i iskallt vatten så att de inte skulle svullna upp. Bushäst.


Ungefär såhär såg hon ut idag. Suck!


Nu får jag snart värmeslag här uppe vid datan, på sommaren är det nästan omöjligt att va på ovanvåningen i vårt hus. Så tror jag går ner där nere nu istället. Är på riktigt dåligt humör, för en massa saker, så tänker kränga chips och bli tjock. Punkt.
Godnatt!
Tjingeling! /Elin

mycket möjligt att det inte uppdateras förrän om några dagar. då har jag helt enkelt haft kul ute i det riktiga livet. puss på det!

Små tankar om inlägget.

Kommentera inlägget

Namn:
Kom ihåg mitt namn.

E-mail: (visas ej)

Din blogg:

Din text:

Trackback
RSS 2.0