Fängelsepräst

Hejhej!
Var ju på konfa-träff innan idag,
riktigt intressant den här gången. Vi fick träffa en man som jobbar som fängelsepräst. Han åker runt på olika fängelser och häkten och fungerar som kurator för fångarna.
Jag kan ju inte säga annat än att han antagligen tyckte att jag var jobbig. Jag har ganska starka åsikter om det mesta och det här var inget undantag. Jag är av den åsikten att jag tycker att har man begått ett brott ska man straffas för det, och det ordentligt. Sveriges fängesler är alldeles för slappa, fram för det gamla hederliga vatten och bröd!



Men i alla fall så stod jag ju för detta, och när han frågade vilka som var för dödstraff var jag den första uppe med handen. Han höll ju inte direkt med mig i det jag sa, men det skiter jag i. Jag tycker vad jag tycker och that's it. Fast jag får väl passa mig lite  med vad jag säger så jag inte blir nekad en konfirmation! Uuupps!

Ha det bra!
Elin

Små tankar om inlägget.

Kommentera inlägget

Namn:
Kom ihåg mitt namn.

E-mail: (visas ej)

Din blogg:

Din text:

Trackback
RSS 2.0