Kärringar

Hej!
Hemma från stallet nu, och har precis ätit pizza (ja, idag igen, haha!). Nu är det Let's Dance, men eftersom jag pluggade så extremt dåligt innan idag får jag göra färdigt nu, suck.

Alltså, en del "äldre damer" verkar tro att de har någon slags förtur/företräde bara för att de är äldre och "varit med" längre! Det finns en tant i stallet där jag står (jag nämner inga namn), som är extremt gnällig och tjurig. För det första är hon rädd för det mesta, ibland undrar jag varför hon har häst när hon är så jävla mesig.
Och för det andra är hon ALLTID så himla sur, tror aldrig att jag har haft ett normalt samtal med henne. Alltid är det bara en massa tillsägelser från hennes sida, eller möjligen en sur blick.
Som idag; jag hade rullat ut vattenslangen från spolspiltan bort till min hästs box för att jag skulle fylla på hennes vattenhink.  Slangen låg visserligen mitt över gången men den låg alltså på marken, så man lätt kunde gå över den. Då kommer den här tanten in i stallet med hästen i släptåg, glor surt på mig och säger gnälligt åt mig att: "Den där får du minsann se till och rulla in!".
Som att hon var någon slags diktator som alla ska lyda henne. Antagligen är det för att vi är relativt nya i stallet, och för att hon stör sig på oss (hon stör sig på alla som har ponnyer verkar det som). Men inte ger det väl henne rätten att styra och ställa hur som helst?! Suck.

Nä, nu väntar franskan, men jag var tvungen att skriva av mig.

Ha det bra!
Elin

Små tankar om inlägget.

Kommentera inlägget

Namn:
Kom ihåg mitt namn.

E-mail: (visas ej)

Din blogg:

Din text:

Trackback
RSS 2.0