Ensamma människor

Hejhej! :)
Borde väl egentligen plugga matte
, men jag orkar verkligen inte, och jag vet att även om jag skulle stänga datan nu så hade jag definitivt hittat på något annat att göra, bara för att slippa plugga.

Idag i stallet va där en liten flicka som tittade på när jag tränade horsemanship med Lotten, och sedan när jag skulle gå ut en runda med Piggy efteråt stod hon lite "diskret" sådär utanför dörren, och bara väntade på att någon hästägare skulle be henne hjälpa till med något. Jag minns själv precis hur det va, man hängde på ridskolan och hjälpte till så fort man fick tillfälle. Allra coolast var´det ju om någon privatryttare bad om hjälp med något, vilket hände väldigt sällan.
Men iaf, av just den andledningen tänkte jag att jag skulle va lite snäll mot henne, så jag "hej"ade på henne, och så frågade jag om hon ville följa med ut när jag skulle gå en runda i skogen. Vilket hon självklart ville.
Vi snackade väldigt mycket, och jag fattade ju att hon verkligen älskar hästar. Hon ville jättegärna ha en egen, även om hon troligen var för naiv för att kunna ha en egen.
Men det var inte det jag ville komma till.. utan mer saken att det kan göra så mycket för någon annan att man bara pratar lite med dem. Jag var precis likadan. Så fort någon man inte riktigt kände pratade med en eller bad en om hjälp, kände man sig lite utvald och speciell. Helt sjukt egentligen, att man kan nedvärdera sig själv med det synsättet.
Får väl hoppas att alla växer ifrån det där, som jag hoppas att jag också gjort, iaf till viss del.


Men nej, nu får jag nog trots allt ta tag i matten. Redovisning imorgon!
Tjingeling! /Elin


Små tankar om inlägget.
Namn: essie, :D

awwe, elin jag börjar gråta ,, du är så gulig mott såna små :')

2009-05-28 @ 21:38:04
URL: http://essiemansson.blogg.se/

Kommentera inlägget

Namn:
Kom ihåg mitt namn.

E-mail: (visas ej)

Din blogg:

Din text:

Trackback
RSS 2.0