00.00!

Hej!
Klockan är 00.00 exakt. :)
Och datumet är altså 2 november = GRATTIS MORMOR :)
Imorgon (eller ja, idag då) har vi först både ut- och insläpp av hästarna i stallet, sen ska jag rida, och halv fyra ska vi på restaurang, för att fira mormor! :)
Min häst har gått som en klocka nu de senaste dagarna. Hon har varit så himla mjuk och fin nu flera dagar. Hoppas det håller i sig till tävlingen!
Det finns en hel del svåra moment i LA-programmet, som skänkelvikning, ryggning och förvänd galopp. Jag red igenom programmet för min tränare, och jag kan ju säga att skänkelvikningen och ryggningen var K-A-T-A-S-T-R-O-F! Haha! Men jag har som sagt lagt upp ett träningsschema, och efter en träning har Piggy fattat hur man flyttar benen i en skänkelvikning! Happyface! Skitfin är hon! Och iom. att skänkelvikning är lösgörande, har  jag nu börjat med att alltid värma upp med skänkelvikning innan alla dressyrpass, så bli hon riktigt följsam.
Ryggningen är fortfarande sisådär alltså, haha. Hon vill inte riktigt backa. Men backar hon minsta lilla, två steg eller något, så nöjer jag mig med det och rider fram igen!

Jag älskar min häst!

Ha det bra!
Elin

Små tankar om inlägget.
Namn: essie :D

nu tycker jag att du inte har bloggat på länge :D.

2008-11-04 @ 08:08:37
URL: http://essiemansson.blogg.se/
Namn: essie :D

är du sjuk i dag ?

2008-11-04 @ 14:25:45
URL: http://essiemansson.blogg.se/

Kommentera inlägget

Namn:
Kom ihåg mitt namn.

E-mail: (visas ej)

Din blogg:

Din text:

Trackback
RSS 2.0