Stalltid..

Var riktigt mysigt i stallet idag. Åkte först med ut till Olle (Antons sköthäst) eftersom han behövde stylas lite, och mamma och Anton kan inte. Så det blev till att klippa och tunna ut hans man, klippa pannluggen och klippa öron. Öronen var väl inte hans favorit direkt, men det gick helt ok. ;)
Sedan skulle Anton rida ut en runda så jag och mamma fick gå rätt långt (så bra, för vi sitter och kränger godis nu, haha), men det var faktiskt rätt skönt med lite motion. Fotade lite också, Anton på Olle, men jag sitter som sagt på fel data, så det får bli senare. ;)

Sedan åkte vi och släppte av Anton hemma, och jag och mamma fortsatte till nästa stall. VET NI?
Min häst börjar bli alldeles brun på halsen!!!! :( Hon är egentligen grå-vit  (se bild nedan) men helt plötsligt har hon blivit alldeles brunfläckig på halsen, precis som taskigt utsmetade brun-utan-sol. Jag vet inte vad jag ska göra, för det försvinner inte! :'(
Jag misstänker att det har något med mitt (annars så bra) torrschampo att göra. Jag använder rätt mycket sådant på henne eftersom hon blir så gul på halsen och huvudet, och där jag använder som mest är hon som brunast. Någon som har erfarenhet av detta? Hjälp mig, det ser ju helt sjukt ut med en grå häst som bara är brun på halsen.


Såhär vit och fin är hon egentligen.


Nä, nu fortsätter filmen som jag ser på (Flightplan).

Ha det bra!
Elin


Små tankar om inlägget.

Kommentera inlägget

Namn:
Kom ihåg mitt namn.

E-mail: (visas ej)

Din blogg:

Din text:

Trackback
RSS 2.0